| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Geef jij bloed? |
| Ja, ik geef bloed |
|
26% |
[ 5 ] |
| Ja, ik geef plasma |
|
5% |
[ 1 ] |
| Zou misschien wel willen maar ik ben medisch ongeschikt |
|
21% |
[ 4 ] |
| Nee, ik ben te jong |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nee. Gewoon nee. |
|
47% |
[ 9 ] |
|
| Totaal aantal stemmen : 19 |
|
| Auteur |
Bericht |
Dodo

|
Geplaatst: Do Mrt 11, 2010 5:07 pm Onderwerp: |
|
|
Uit de nieuwsbrief van Sanquin:
| Quote: |
Eropuit voor nieuw bloed
Sanquin zal dit jaar voor het eerst op grote evenementen donors werven. Om te beginnen op de Nederland Zingt-dag van de EO, op 10 april in de Utrechtse Jaarbeurs.
Medewerkers van Sanquin zullen ook aanwezig zijn op onder meer de EO Jongerendag op 5 juni in het Gelredome en in juli tijdens de vierdaagse in Nijmegen. Elk jaar stopt ongeveer 10 procent van de donors, om verschillende redenen. Daarom is werving van nieuwe donors altijd belangrijk.
Welke plaatsen het team precies aandoet, is afhankelijk van de vraag naar donors. Zo doet Sanquin op 20 maart in enkele plaatsen in Limburg, Brabant en Zuid-Holland mee aan de open dag van de ziekenhuizen.
Sommige acties keren jaarlijks terug. Een voorbeeld daarvan is de organisatie van een bloeddonorweek op universiteiten, op touw gezet door studenten geneeskunde. Zij slagen er telkens weer in een behoorlijk aantal andere studenten enthousiast te maken voor het donorschap.
Nieuw is de werving op internet. Via pop-up vragenlijsten vraagt Sanquin internetgebruikers of ze wel eens hebben overwogen bloeddonor te worden. Als het antwoord positief is, worden ze later benaderd. Via deze weg melden zich relatief veel jonge vrouwen.
De misschien wel oudste en nog steeds meest succesvolle manier om nieuwe donors te werven is donor-werft-donor. Verreweg de meeste kandidaten melden zich aan via bestaande donors. Zij blijven de beste ambassadeurs! |
|
|
| Naar boven |
|
 |
Rebecca
|
Geplaatst: Do Mrt 11, 2010 11:17 pm Onderwerp: Geef jij bloed |
|
|
| Onlangs bedacht ik dat ik wel weer eens bij de bloedbank langs kon gaan om te kijken of ik inmiddels opnieuw in aanmerking kwam om bloed te geven. De laatste keren - al jaren geleden - werd ik telkens afgekeurd wegens een iets te laag hb. Het liep echter allemaal iets anders: opeens lag ik in het ziekenhuis met een hb van 4.4 en was ik heel dankbaar dat anderen bloed gegeven hadden!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
Elpee

|
Geplaatst: Do Mrt 11, 2010 11:41 pm Onderwerp: Re: Geef jij bloed |
|
|
| Rebecca schreef: | | ... en was ik heel dankbaar dat anderen bloed gegeven hadden!!! |
En dan mag je dus zelf niet meer...
Ben zelf vanmiddag weer een halve kilo afgevallen, zullen we maar zeggen.
LP _________________ "Wees u-zelf!" zei ik tot iemand;
Maar hij kon niet: hij was niemand.
P.A. de Génestet |
|
| Naar boven |
|
 |
Voorbijganger

|
Geplaatst: Wo Jul 21, 2010 9:06 am Onderwerp: |
|
|
| Voorbijganger schreef: | Ik geef geen bloed; ik weet dat ik bloedgroep O heb, en dat is een bloedgroep die ze doorgaans goed kunnen gebruiken, toch?
Ik heb geen principiële bezwaren tegen het geven van bloed. |
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, en ben ik wel donor. Ik heb nu 5 keer bloed gegeven, en kreeg daarvoor ook een klein presentje! |
|
| Naar boven |
|
 |
Dodo

|
Geplaatst: Wo Jul 21, 2010 9:53 am Onderwerp: |
|
|
| Voorbijganger schreef: | | Voorbijganger schreef: | Ik geef geen bloed; ik weet dat ik bloedgroep O heb, en dat is een bloedgroep die ze doorgaans goed kunnen gebruiken, toch?
Ik heb geen principiële bezwaren tegen het geven van bloed. |
Inmiddels zijn we anderhalf jaar verder, en ben ik wel donor. Ik heb nu 5 keer bloed gegeven, en kreeg daarvoor ook een klein presentje! |
Even nadenken wat je kreeg. Een mok, een knuffel-pelikaan?
Wij zijn inmiddels zo ver dat twee zonen ook bloed geven. Vanavond gaat er een voor het eerst, ik ben benieuwd. _________________ "Poets have been mysteriously silent on the subject of cheese." - G.K. Chesterton |
|
| Naar boven |
|
 |
|