| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Yapio
|
Geplaatst: Vr Aug 21, 2009 7:59 pm Onderwerp: |
|
|
| Jan Bras schreef: |
Ds van Pagee, oud-(hoofd?)legerpredikant ging begin 80er jaren nog al eens voor in de Amsterdamse Spuikerk tijdens de Diensten met Belangstellenden |
Ds. R.J. van Pagee, 1916 - 1994, was van 1971 - 1975 hoofdlegerpredikant.
Ik woonde in A'dam van 1969 - 1975, van Pagee (CGK) was toen de vaste voorganger in de Spuikerk.
Wat een diensten zeg! Elke tram - lijn 1 en 2, van beide kanten -'spuwde' op het Spui tegen zevenen minstens zo'n 100 man uit voor de dienst!
Ik denk dat er zeker 1.600 mensen ingingen (dubbele galerijen!).
De volste kerk van gans Amsterdam!
En Piet van Egmond speelde .....
Als van Pagee met z'n preek begon, gingen alle lampen uit.
Alleen één spotje op de kansel bleef branden.
Nooit gemerkt dat er iemand in slaap viel ...
Adembenemend ... |
|
| Naar boven |
|
 |
Yapio
|
Geplaatst: Vr Aug 21, 2009 8:06 pm Onderwerp: |
|
|
| Jan Bras schreef: | Uit: 'Buskes, dominee van het volk' (boeiende biografie geschreven door Drs E.D.J. de Jongh):
De Amsterdamse Prof. Monnich zei (na een internationale kerkelijke conferentie in het buitenland) bij zijn terugkeer:
"God versta ik het beste als hij Amsterdams spreekt" |
Altijd gedacht dat deze uitspraak van Buskes was.
Maar in die biografie staat idd vermeld dat Prof. Mönnich dat zei.
Buskes was het er gloeiend mee eens en herhaalde die woorden eindeloos vaak! |
|
| Naar boven |
|
 |
Origenes

|
Geplaatst: Vr Aug 21, 2009 8:10 pm Onderwerp: |
|
|
| Jan Bras schreef: | | Uit: 'Buskes, dominee van het volk' (boeiende biografie geschreven door Drs E.D.J. de Jongh): |
Ik ben geen fan van domineesbiografieën maar dit is inderdaad een zeer boeiend boek! |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
Geregistreerd op: 14-3-2008 Berichten: 1760 Woonplaats: Barcarena, Belem, Brasil
|
Geplaatst: Ma Sep 14, 2009 9:13 pm Onderwerp: |
|
|
'Als God je een kruis te dragen geeft, meet Hij eerst je schouders'.
(uit een van de boeken/preken van wijlen Ds J.J. Poort) |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
Geregistreerd op: 14-3-2008 Berichten: 1760 Woonplaats: Barcarena, Belem, Brasil
|
Geplaatst: Wo Mrt 31, 2010 3:44 pm Onderwerp: |
|
|
Als Mozes lid van een commissie was geweest, zaten de Joden nu nog steeds in Egypte.
(Ronald Dangerfield) |
|
| Naar boven |
|
 |
Elpee

|
Geplaatst: Wo Mrt 31, 2010 4:24 pm Onderwerp: |
|
|
| Jan Bras schreef: | Als Mozes lid van een commissie was geweest, zaten de Joden nu nog steeds in Egypte.
(Ronald Dangerfield) | .
Variant:
Als er destijds een bindend referendum was gehouden, was Israël ook nooit in het beloofde land aangekomen. _________________ "Wees u-zelf!" zei ik tot iemand;
Maar hij kon niet: hij was niemand.
P.A. de Génestet |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
|
Geplaatst: Za Apr 10, 2010 9:19 pm Onderwerp: |
|
|
Twee hoofdredacteuren (Mr Bruins Slot 'Trouw' en Dr E Diemer 'Kwartet-bladen') over hoe men het nieuws brengt:
Bruins Slot: "Jij hangt het voerbakje laag', waarop Diemer antwoordt:
"Hang jij het jouwe niet te hoog, in de Bijbel staat 'weid de lammeren', niet
'voed de giraffen' "
Bron: 'Ook zij hadden wat te zeggen' |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
|
Geplaatst: Ma Apr 12, 2010 3:33 pm Onderwerp: |
|
|
Er is genoeg voor iedereen.
Maar niet voor ieders hebzucht.
(Mahtma Ghandi) |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
|
Geplaatst: Wo Jul 28, 2010 11:03 pm Onderwerp: |
|
|
De volgende `nadenkertjes`komen van Wim Kan, de grootste politieke conferencier die we bij mijn weten ooit gehad hebben.
Opinie-onderzoek: Mensen naar hun mening vragen die ze niet hebben.
Democratie is de wil van het volk. Ik lees elke morgen stomverbaasd in de krant wat ik nou weer wil.
Een echte democratie zijn we pas als de Koningin een half uur te laat is voor de Troonrede omdat ze in de file heeft gestaan.
Over anticonceptie
De paus is tegen, de bisschoppen zijn voor en onder de dekens heerst verwarring.
Het doel heiligt de middelen, alleen heeft de paus de middelen nooit geheiligd.
Ik vind dat als je de sport niet beoefent, je ook niet met de spelregels moet bemoeien.
Deze is nu wel heel actueel na 9 juni: De fractielijders lijden maar een fractie van wat wij lijden.
`Meneer, meneer, die hondjes daar doen zo gek. Wat doen die hondjes daar meneer?`
`Nou, dat ene hondje heeft zand in zijn oogjes gekregen en die ander duwt hem naar huis`.
De mensen die het vuile werk doen verdienen schoon te weinig.
Voorspellen is moeilijk, vooral als het de toekomst betreft.
Er zijn nog maar twee vraagstukken die ons bezighouden: wat eten we vandaag en waar laat ik mijn auto.
(Bron Wikiquote) |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
|
Geplaatst: Vr Jul 30, 2010 11:09 pm Onderwerp: |
|
|
Wijlen Ds H.G. Abma kon er ook wat van:
Dat de mens haakt naar vrijheid is niet waar. Hij wil alleen zelf zijn eigen wetten stellen.
Christus doet Zijn mond niet open, waar wij dozijnen van verontschuldigingen geuit hadden.
Men plakt de scheuren van de kerk met... kerkbladen en kerkbodes.
De moderne schriftkritiek geeft ons een rood-blauw potlood in de hand.
De theologie is amusement geworden.
Een kerkeraad is er om een predikant te halen, een kerkvoogdij om een predikant weer weg te jagen.
Hoe meer men begrijpt, des te mnder begrijpt men.
Een wedergeboren mens is een schaap in een wolf.
Veel spreken is de innerlijke onrust het zwijgen op te leggen.
Bron: 'Levend in het werk des Heeren' |
|
| Naar boven |
|
 |
jános
|
Geplaatst: Za Jul 31, 2010 7:30 am Onderwerp: |
|
|
| Jan Bras schreef: | Wijlen Ds H.G. Abma kon er ook wat van:
Christus doet Zijn mond niet open, waar wij dozijnen van verontschuldigingen geuit hadden.
Des te meer ik over deze uitspraak nadenk, des te minder ik hem begrijp. Wordt hier niet precies het tegenovergestelde gezegd van wat er bedoeld wordt? |
|
| Naar boven |
|
 |
Rosanne
|
Geplaatst: Di Aug 31, 2010 2:43 pm Onderwerp: |
|
|
| jános schreef: | | Jan Bras schreef: | Wijlen Ds H.G. Abma kon er ook wat van:
Des te meer ik over deze uitspraak nadenk, des te minder ik hem begrijp. Wordt hier niet precies het tegenovergestelde gezegd van wat er bedoeld wordt? |
Ik snap wat je bedoelt. Want als je dozijnen van verontschuldigen geuit hebt, dan doet Christus toch juist Zijn mond wel open?
Als je je zonden belijdt en laat, zal God Zijn mond opendoen. _________________ Spreuken 3:18
Ken Hem in al uw wegen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|