| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Dies

Geregistreerd op: 22-7-2005 Berichten: 8315 Woonplaats: Attingahem a/d Vecht
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 12:25 am Onderwerp: Recente boodschap van David Wilkerson |
|
|
EEN WERELD-VERANDERENDE RAMP IS AANSTAANDE. HET WORDT ZO BEANGSTIGEND, WE ZULLEN ALLEMAAL BEVEN ZELFS DE GROOTSTE GELOVIGEN ONDER ONS
Ik ben nu al 10 jaar lang aan het waarschuwen voor duizenden vuren die naar New York City komen. Het zal alles overspoelen, inclusief de gebieden van New Jersey en Connecticut. Grote steden door heel Amerika heen zullen rellen en overweldigende branden kennen zoals we zagen in Watts, Los Angelas jaren geleden.
Er zullen rellen en branden komen wereldwijd. Er zal een plundering op gang komen ook op Times Square in New York. Wat we op dit moment meemaken is niet zozeer een recessie, nog niet eens een depressie. We staan onder Gods oordeel, in Psalm 11 staat het volgende geschreven "Wanneer de grondslagen zijn vernield, wat kan dan de rechtvaardige doen?"
God is alle zonden van Amerika en de rest van de wereld aan het oordelen, Hij vernietigd alle seculiere funderingen (vertaler: funderingen die buiten God om opgezet zijn).
De profeet Jeremia pleitte bij het verdorven Israel, "Nu dan, zeg toch tot de mannen van Juda en de inwoners van Jeruzalem: Zo zegt de HERE: zie, Ik bereid rampspoed over u en beraam tegen u een plan; bekeert u toch een ieder van zijn boze weg en betert uw handel en wandel. Doch zij zeggen: Het baat niet, want wij zullen onze eigen gedachten volgen en een ieder naar de verstoktheid van zijn boos hart handelen." -- Jeremia 18:11-12
In Psalm 11:6 waarschuwt David, "Hij regent op de goddelozen vurige kolen en zwavel, schroeiende wind is het deel van hun beker.". Waarom? David gaf het antwoord: "Want de HERE is rechtvaardig en Hij heeft gerechtigheid lief; de oprechten zullen zijn aangezicht aanschouwen". Het is een rechtvaardig oordeel, net zoals het oordeel over Sodom in de tijd van Noach.
WAT ZULLEN DE RECHTVAARDIGEN DOEN?
HOE ZIT HET MET GODS MENSEN?
Ten eerst wil ik jullie een praktisch woord geven die ik voor mijn eigen richting heb ontvangen. Zorg dat je een voorraad van 30 dagen aan voedsel, toiletspullen en andere benodigdheden hebt liggen. In de grote steden zullen de supermarkten binnen een uur geleegd worden op het moment dat de tekenen van de komende ramp zichtbaar worden.
En wat betreft onze geestelijke reactie hebben we twee opties. Deze staan in Psalm 11 omschreven, wij "vlieden naar de bergen zoals de vogels". Of we richten onze ogen op de Heer die op Zijn troon zit, bij de Heere schuil ik (vers 1).
Ik zal tegen mijn ziel zeggen: Er is geen rede om te rennen en je te verstoppen, het is Gods rechtvaardige werk. Ik zal mijn ogen richten op de Heer die gezeten is op de troon in de hemelse gewesten, Hij zal op mij toezien, ik vertrouw dat Hij Zijn kinderen zal bevrijden zelfs dwars door alle tsunamis, branden, rampen, testen, beproevingen of wat dan ook heen.
Let wel, ik weet niet wanneer al deze dingen zullen gebeuren, maar ik weet wel dat het niet lang meer duurt. Ik heb de last die ik op m'n hart had voor jullie nu openbaar gemaakt, doe met de boodschap wat je wilt.
God zegent en behoudt je,
in Christus,
David Wilkerson
------------------------
Wat hiervan te denken...!? |
|
| Naar boven |
|
 |
Ed Wantij
Geregistreerd op: 27-6-2005 Berichten: 1808 Woonplaats: midden nederland
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 1:33 am Onderwerp: Re: Recente boodschap van David Wilkerson |
|
|
| Dies schreef: | | Wat hiervan te denken...!? |
Je bedoelt: Wilkerson is toch wel iets serieuzer te nemen dan de profeet, die ooit actief was op GG, Kees Droog?
Kees wist ons te melden, dat de rapture plaats vindt op 21 mei 2011 en dat een half jaar later de rampen losbarsten.
Het ministerie van binnenlandse zaken heeft al jarenlang een campagne Denk vooruit. Het schijnt dat niemand er gehoor aan geeft. Wat wil je ook: drie liter water pppd, voor tenminste drie dagen. Met een beetje gezin moet je een wijnkelder laten bouwen om alleen het water te bergen.
Een noodvoorraad aanleggen van 90 liter water pp, zoals Wilkerson aanbeveelt, dat wordt toch wel wat erg veel. Zie het maar vers te houden.
Maar ja, àls hij nu wérkelijk een profetie heeft ontvangen...., dan ben je toch dom om daar niet naar te luisteren.
Groeten,
Ed |
|
| Naar boven |
|
 |
Dies

|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 8:57 am Onderwerp: |
|
|
Tja, die noodvoorraad daargelaten: er was een aantal maanden geleden zelfs radioreclame voor dergelijke pakketten 'voor het geval dat'. Zelfs voor het geval van stroomuitval. De reclame had niets te maken met 2012 oid.
Er is blijkbaar een hele handel in dat soort noodpakketten. En dan de prijzen. Blijkbaar iets voor de mensen met de grote beurs. Ik denk dat Wilkerson toch niet op zoiets doelt.
Maar inderdaad; bij de naam Wilkerson heb ik toch altijd zoiets van: die man heeft toch altijd wel zinnige dingen te melden gehad. Al heb ik normaliter mijn reserves bij boodschappen van amerikaanse evangelisten. De toon van Wilkerson heeft in elk geval niet iets van laten we dit nog eens door de strot van de goegemeente duwen. Als ik de tekst lees gaat er ook rust van uit. |
|
| Naar boven |
|
 |
Originalis
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 1:07 pm Onderwerp: |
|
|
| Na de tekst gelezen te hebben denk ik eerder aan een klap van de molenwiek die de schrijver heeft gekregen. |
|
| Naar boven |
|
 |
team2001

|
|
| Naar boven |
|
 |
Dies

|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 5:10 pm Onderwerp: |
|
|
| originalis schreef: | | Na de tekst gelezen te hebben denk ik eerder aan een klap van de molenwiek die de schrijver heeft gekregen. |
Tja, hij praat niet als een techonocraat cq bestuursambtenaar. Dan was ik na 5 regels al gestopt met lezen en had het bericht dus niet eens geplaatst.
Maar maakt hem dat gek? Misschien is dit niet direct te verifieren wat hij beweert. Maar dat is het goed recht van de prioriteiten van onze minister president ook niet. Tenminste niet voor het klootjesvolk. Vooralsnog heeft Wilkerson bij mij minstens het voordeel van de twijfel.
| David Wilkerson schreef: | | Jaren geleden was ik een plattelandsdominee. Ik hield van God, maar had ook zo mijn eigen agenda, mijn eigen prioriteiten totdat God mij voor een radicale keus stelde. Sinds dat moment ben ik naar New York gegaan en heb me ingezet voor de bekering van bendeleden. |
Je kan zeggen wat je wil; maar moed is iets wat je deze man moeilijk kan ontzeggen... En iemand die een klap van de molenwiek heeft gehad krijgt niet voor elkaar wat Wilkerson in NY tot stand heeft gebracht. Of misschien moet ik zeggen dat daar juist een klap van de molenwiek voor nodig is. Nou ja, dan is het zelfs een compliment!  |
|
| Naar boven |
|
 |
hervormd
Geregistreerd op: 9-8-2008 Berichten: 154 Woonplaats: Achter de dijken
|
|
| Naar boven |
|
 |
Cathy
Geregistreerd op: 23-2-2009 Berichten: 40 Woonplaats: Krimpen a/d IJssel
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 7:52 pm Onderwerp: |
|
|
Ik weet nooit zo goed hoe ik met dit soort, laat ik het voorzichtig zeggen: onrustaanjagende verhalen aan moet.
Ik heb als kind/puber de 'profetieen' van Lindsey aangehoord en zat ik vol spanning het jaar 1976 uit. (volgens de JG zou de wereld vergaan).
En als ik nu lees:
| David W schreef: | | Ik ben nu al 10 jaar lang aan het waarschuwen...... |
| David W schreef: | | Zorg dat je een voorraad van 30 dagen aan voedsel, toiletspullen en andere benodigdheden hebt liggen. |
wanneer wordt het dan tijd om hem serieus te nemen?
Stel dat ik hem serieus neem:
| David W schreef: | | Let wel, ik weet niet wanneer al deze dingen zullen gebeuren, maar ik weet wel dat het niet lang meer duurt. |
Wat is dan lang? 1 jaar, 10 jaar of honderd jaar?
Nee, ik kan eigenlijk niets met dit soort boodschappen. En eigenlijk wil ik er ook niets meer mee. |
|
| Naar boven |
|
 |
Jan Bras
Geregistreerd op: 14-3-2008 Berichten: 1247 Woonplaats: Barcarena, Belem, Brasil
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
Ik lees in de Bijbel van 'niemand weet van de dag noch het uur wanneer de Heer terugkomt.' Ook over het bereid zijn om de Heer te ontmoeten en op de tekenen der tijden te letten. In mijn lagere schooltijd hadden we een hoofdonderwijzer die ook op zijn manier moest waarschuwen, we zaten allemaal tijdens de bijbelvertelling te sidderen en te beven in onze bank of elk moment de wereld zou kunnen vergaan en ik zie nog die opgeheven vinger en hoor nog die bulderende stem.
Laten we ons maar houden aan wat ik in het begin schreef.
Dus: in stilheid en vertrouwen en biddend, maar ook werkend, Zijn komst afwachten.
Ik herinner me ook over de (indertijd immens populaire) boeken van deze Wilkerson, hij bracht ook - helaas - hoofden op hol.
Laten we maar nuchter en toch waakzaam zijn.
Dat het in de wereld niet lekker gaat, weten we al sinds dat onze Heer ten hemel voer. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dies

|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 8:51 pm Onderwerp: |
|
|
| Jan Bras schreef: | | Ik lees in de Bijbel van 'niemand weet van de dag noch het uur wanneer de Heer terugkomt.' Ook over het bereid zijn om de Heer te ontmoeten en op de tekenen der tijden te letten. |
| Cathy schreef: | Ik weet nooit zo goed hoe ik met dit soort, laat ik het voorzichtig zeggen: onrustaanjagende verhalen aan moet.
Ik heb als kind/puber de 'profetieen' van Lindsey aangehoord en zat ik vol spanning het jaar 1976 uit. |
Als reactie op deze opmerkingen probeer ik te omschrijven hoe ik met dit soort berichten pleeg om te gaan. Natuurlijk ken ik de boeken van Hal Lindsey. In mijn jeugd heb ik ze verslonden. En ik kan me herinneren dat deze boeken een groot sensatieniveau hadden. Ze konden idd ook angst teweegbrengen, al heb ik ze destijds alleen maar gelezen als een spannende science fiction.
Wat betreft de woorden van Wilkerson: ik snap niet zo goed hoe deze woorden angst zouden moeten inboezemen bij gelovige mensen. En als ze dat wel doen dan is dat niet eens zo'n ander gegeven dan de effectiviteit van de woorden van de profeten in de bijbel. Vandaar het verzoek van de hoorders van de profetieen van Jesaja en van diens collega-profeten, een verzoek dat door Jesaja nogal sarcastisch onder woorden wordt gebracht:
"…die tot de zieners zeggen: Gij zult niet zien; en tot de schouwers: Gij zult voor ons de waarheid niet schouwen, spreekt tot ons aangename dingen, schouwt begoochelingen" (Jes 30:10)
Blijkbaar werd men dus angstig van Jesaja's woorden. Maar zegt dat iets over het waarheidsgehalte ervan in negatieve zin?
Eigenlijk vind ik dat Jan Bras zichzelf tegenspreekt. In de eerste plaats heeft Wilkerson het niet over de wederkomst of een datum waarop dat zou gaan gebeuren. In de tweede plaats zegt Jan zelf dat op de tekenen der tijden dient te worden gelet. En ik mag ervan uitgaan dat die tekenen ooit eens actuele waarde zullen krijgen... Nu, Wilkerson beweert alleen maar dat die tijden dichtbij zijn... Is dat per definitie fout? Is het fout omdat hij het misschien concreter doet in vergelijking met de gangbare en voordehandliggende riedel dat het 5 voor twaalf is op Gods klok? Met dergelijke mededelingen kan ik juist helemaal niets, omdat de dominees die zo praten daar nooit de bijbelse en actuele bonnetjes aanhangen. Als de boodschap van Wilkerson nu niet niet terecht is, dan toch zullen dergelijke woorden ergens in de toekomst wel terecht neergeschreven worden, met waarschijnlijk dezelfde sceptische reacties als nu... Kortom, ik vind de reacties tot nog toe te makkelijk en te standaard-zoals-het-gereformeerden-betaamt.
De toon van Wilkerson is positief. De boodschap is indringend. Mijn vraag is dus: kunnen we dit zomaar naast ons neer leggen?
En dan stel ik die vraag terwil ik nog geen enkele actie heb ondernomen om mijn provisiekast voller te maken dan gebruikelijk en ik heb daartoe nog geen enkele planning gemaakt... |
|
| Naar boven |
|
 |
Originalis
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 10:11 pm Onderwerp: |
|
|
| Dies schreef: |
De toon van Wilkerson is positief. De boodschap is indringend. Mijn vraag is dus: kunnen we dit zomaar naast ons neer leggen? |
Het is maar net wat je onder positief verstaat. Hij gaat de bijbel invullen, en tegen dat soort figuren heb ik altijd een bepaalde antipathie.
Het is vooral de duim die gebruikt wordt bij het schrijven van dit soort verhalen. Ze zijn erg beperkt en gebaseerd op vage bijbelse schetsen van de toekomst.
| Quote: | | En dan stel ik die vraag terwil ik nog geen enkele actie heb ondernomen om mijn provisiekast voller te maken dan gebruikelijk en ik heb daartoe nog geen enkele planning gemaakt... |
Van mij mag je je hele huis volstouwen met allerhande proviand, ik zie het nut er enkel niet van in. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dies

|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 10:19 pm Onderwerp: |
|
|
| originalis schreef: | | Dies schreef: | | De toon van Wilkerson is positief. De boodschap is indringend. Mijn vraag is dus: kunnen we dit zomaar naast ons neer leggen? |
Het is maar net wat je onder positief verstaat. Hij gaat de bijbel invullen, en tegen dat soort figuren heb ik altijd een bepaalde antipathie. |
Wat is er verkeerd aan een praktische of profetische invulling van de werkelijkheid vanuit de bijbel? Met subjectieve antipathie kom je doorgaans niet zo ver.
| originalis schreef: | | Het is vooral de duim die gebruikt wordt bij het schrijven van dit soort verhalen. Ze zijn erg beperkt en gebaseerd op vage bijbelse schetsen van de toekomst. |
Ik ben dus erg benieuwd naar jouw veel meer omvattende bijbelse beeld van de toekomst. Die moet je er dan wel bij vermelden, want anders heb ik geen vergelijkingsmateriaal om uit te zoeken welke zienswijze eventueel mijn voorkeur heeft. |
|
| Naar boven |
|
 |
Originalis
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 10:21 pm Onderwerp: |
|
|
Wat is er verkeerd aan een praktische of profetische invulling van de werkelijkheid vanuit de bijbel? Met subjectieve antipathie kom je doorgaans niet zo ver. |
Omdat dergelijke onheilsprofetiën louter leiden tot een verminderde waarde van de bijbel.
Ik ben dus erg benieuwd naar jouw veel meer omvattende bijbelse beeld van de toekomst. Die moet je er dan wel bij vermelden, want anders heb ik geen vergelijkingsmateriaal om uit te zoeken welke zienswijze eventueel mijn voorkeur heeft. |
Ik heb niet een bepaald beeld van de toekomst. Mijn motto is dan ook: Carpe Diem. |
|
| Naar boven |
|
 |
Dies

|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 10:26 pm Onderwerp: |
|
|
| originalis schreef: | | Dies schreef: | | Wat is er verkeerd aan een praktische of profetische invulling van de werkelijkheid vanuit de bijbel? Met subjectieve antipathie kom je doorgaans niet zo ver. |
Omdat dergelijke onheilsprofetiën louter leiden tot een verminderde waarde van de bijbel. |
Toon dat eens aan?
| originalis schreef: | | Dies schreef: | | Ik ben dus erg benieuwd naar jouw veel meer omvattende bijbelse beeld van de toekomst. Die moet je er dan wel bij vermelden, want anders heb ik geen vergelijkingsmateriaal om uit te zoeken welke zienswijze eventueel mijn voorkeur heeft. |
Ik heb niet een bepaald beeld van de toekomst. Mijn motto is dan ook: Carpe Diem. |
Veronderstel dan ook niet dat je er zogenaamd van wakker ligt als een bepaalde zienswijze volgens jou aanleiding is tot een verminderde waarde van de bijbel.
Overigens maakt deze zienswijze veel duidelijk en daarmee is het niet zo moeilijk voor mij om de eerste voorlopige afweging te maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
Originalis
|
Geplaatst: Wo Mrt 11, 2009 10:30 pm Onderwerp: |
|
|
Toon dat eens aan? |
Omdat dergelijke verhaaltjes louter leiden tot meer cynisme over het christendom.
Veronderstel dan ook niet dat je er zogenaamd van wakker ligt als een bepaalde zienswijze volgens jou aanleiding is tot een verminderde waarde van de bijbel. |
Ik houd niet zo van mensen die beweren speciaal geroepen te zijn door God en daarom de waarheid in pacht menen te hebben.
| Dies schreef: | | Overigens maakt deze zienswijze veel duidelijk en daarmee is het niet zo moeilijk voor mij om de eerste voorlopge afweging te maken. |
Jouw oordeel laat me koud. Maar waarom zou deze onheilsprofeet wel gelijk krijgen, in tegenstelling tot veel van zijn voorgangers?
Van Nostradamus wordt in ieder geval nog verondersteld dat hij bepaalde zaken juist had voorspeld. |
|
| Naar boven |
|
 |
|